-->

2014. április 9., szerda

Könyvajánló

Hola! Megint itt vagyok, és jelenleg egy könyvajánlóval érkeztem nektek. Pont ma fejeztem be, mivel nemsoká vissza kell vinni a könyvtárba, és mivel onnan van ezért nem a legújabb kötetek közé tartozik, amit majd látni fogtok. Kezdjünk is bele!

Fekete Szépség (Black Beauty)



Amit a könyv hátulja ír: Élt a múlt századi Angliában egy idős, beteg hölgy, aki életében csak egyetlen regényt írt ugyan, neve mégis a klasszikus, nagy írók listájára került. Könyvét a világ sok nyelvére lefordították, sikeres film is készült belőle - napjainkban pedig újra felfedezik és nem ok nélkül. Anna Sewell ugyanis egy szép és jámbor lovacska életéről írt. S volt mit írnia! Akkoriban még híre-hamva sem volt az autónak, a nagyvárosok teljes forgalmát lovas fogatok bonyolították le. Milyen sors jutott hát egy lónak? A szerencsétől is függött. Sewell főhőse, Fekete Szépség szorgalmas, dolgos élet végén jut szerető gondoskodáshoz; története felemelően szép, mindvégig izgalmas olvasmány, amelyet gyerekeknek és felnőtteknek is szívesen ajánlunk.

Amit én gondolok: Először is, az előbbi részlet utolsó mondatával teljesen egyetértek, mivel ez szerintem bárkinek jó olvasmány. Persze az egy kritérium, hogy ha valaki nem szereti az állatokat/lovakat az nem nagyon óhajtja elolvasni, de én azt mondom, hogy aki teheti okvetlen kezdjen bele. Ez a könyv egy lóról szól, akinek volt szerencséje jó, és rossz sorsban is. Bemutatja, hogy már abban az időben milyen kegyetlenek voltak az emberek, és hogy mily' szörnyűségeket műveltek. Nagyon sok gondolatmenet és kifejtés van ebben a könyvben, ami az én szememben még inkább csak felértékeli. Rámutat arra, hogy az emberek milyen szörnyű dolgokra képesek, és hogy a világ mennyire rossz irányba halad. Viszont amit én mindenkinek mondtam, akivel csak beszéltem erről az írásról ez volt: "Emberségre tanít." Emberségre tanít, egy ló szemszögéből. Leírja azt, ami itt zajlik (és a keletkezésének idejére hivatkozva, már jó rég) ezen a földön. Szerintem nagyon fontos, hogy minden ember felállítson egy értékrendet, és ne mindig csak magát helyezze előtérbe. Ez a könyv megtanít a kötél másik oldaláról is látni, mivel nem egy ember szemszögéből írja le a történetet. Sok elgondolkodtató rész van benne, és például az egyik nagyon fontos üzenete, amit én leszűrtem az az a mondás, hogy: "Olyat tégy másokkal, amit te is szeretnél, hogy veled tegyenek." És én ajánlom, hogy ezt mindenki fogadja meg és gondolkozzon el rajta. Az egyetlen szépséghibája talán az, hogy néha nekem egy kicsit "kioktatásnak" tűnnek a párbeszédek, de ez betudható annak, hogy egy angol könyv, és hogy máshogy nem is nagyon tudnának beszélni azokról a dolgokról, amik benne vannak. Ez így nem tudom mennyire értelmes, de szerintem ha elolvassátok rájöttök miről beszélek. Ebből (ha jól tudom) két film készült, amiből én mindkettőt láttam. Ha emlékeim nem csalnak akkor egyikbe se volt ugyan az a két történet, bár ezt a filmekről alapjáraton el lehet mondani. Én mindenesetre azt mondom, hogy ha már elolvasni nem is, az egyik filmet érdemes megnézni, mert nagyon tanulságos. Nekem nagyon tetszett, és el szeretném olvasni mindenképp az eredeti, angol verzióját is.

Még annyit hozzátennék, hogy néztünk az osztállyal egy filmet, ami szerintem hasonló síkot is képvisel a mondanivalójával, mint amit az előbb kifejtettem, hogy "Szerintem nagyon fontos, hogy minden ember felállítson egy értékrendet, és ne mindig csak magát helyezze előtérbe." Lehet, hogy ha Ziiot és Zafrinát befűzöm, fogunk arról is véleményt írni, hogy ki-mit gondol róla.

Rozamunda

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése